• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Новини
  • Семінар-практикум "Формування культури здоров’я школярів на уроках основ здоров’я

Семінар-практикум "Формування культури здоров’я школярів на уроках основ здоров’я

2016-11-17

Семінар-практикум "Формування культури здоров’я школярів на уроках основ здоров’я

Душа дитини – жовтий соняшник,/Files/images/podsolnuh vorobchiki.jpg
До сонця тягнеться щомить,
Та на душі тоді лиш сонячно,
Коли нічого не болить,
Коли дитина загартована,
Здорова й сильна, не сумна,
Тоді наука їй – як золото,
А світ – як казка чарівна.
Здоров’я дітей – невід’ємна складова суспільного багатства, а тому прилучення їх до здорового способу життя розглядається як справа державної ваги. Тому першочерговим завданням навчального закладу має бути високий рівень здоров’я дитини, а за ним високий рівень знань.
Головним завданням в діяльності навчального закладу на сучасному етапі повинно бути збереження і зміцнення здоров’я дітей, формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя у учнів та їхніх батьків. Здоров’язбережувальні технології не є чимось невідомим, таємним або чудодійним. Грамотно складений розклад уроків, використання вчителями на уроках та перервах прийомів рухової активності, нейтралізація стресів, організація гарячого харчування, зв'язок навчального матеріалу з життям, озброєння учнів валеологічними та екологічними знаннями – це повсякденна діяльність нашої школи.
Досягти ефективності формування культури здоров’я школярів загальноосвітньої школи можливо у комплексі завдяки цілеспрямованому наданню учням інформації про організм людини і її здоров’я на уроках основ здоров’я та біології, спонукання кожного учня до само оздоровлення і самовиховання, залучаючи засоби фізичної культури і спорту.
Ми стараємося прищепити учням навички самостійної роботи щодо корекції свого здоров’я. У навчальному процесі нашої школи існує єдина педагогічна система формування культури здоров’я та здорового способу життя учнів. Ми розробляємо та використовуємо найбільш оптимальні форми, методи і засоби педагогічного впливу, які сприяють виробленню в учнів потреби у свідомому самооздоровленні.
Практика показує, що процес формування свідомого ставлення до власного здоров’я потребує обов’язкового поєднання інформаційного й мотиваційного компонентів із практичною діяльністю учнів, що сприяє оволодінню дітьми необхідних здов’язбережувальних вмінь і навичок. Формування культури здоров’я учнів при вивченні навчального курсу «Основи здоров’я» відбувається на засадах життєвих навичок.
У процесі формування життєвих навичок ми використовуємо на уроках інтерактивні методи навчання, рольові ігри, дискусії, дебати, вікторини. Особливу увагу приділяємо відпрацюванню практичних дій у різних життєвих ситуаціях під час вивчення кожної теми.
Процес формування культури здоров’я школярів реалізується в декілька етапів самопізнання свого організму, самооцінювання стану свого здоров’я і самооздоровлення.
На І етапі ми стараємося дати ґрунтовні знання з основ здоров’я, скерувати на самостійне вивчення свого здоров’я та індивідуальних особливостей організму, закласти основу формування активного ставлення до свого здоров’я.
На ІІ етапі вчимо школярів адекватно оцінювати стан свого здоров’я. Учні більше залучаються до самостійної роботи. Такі методи, як самооцінка, самоаналіз, самопрогнозування свого здоров’я дозволяють спрямувати школяра на пошук шляхів збереження і зміцнення здоров’я.
На ІІІ етапі формування культури здоров’я видно результати роботи. Учні дійовим, активним ставленням до самих себе і свого здоров’я виробляють потребу в проведенні заходів, націлених на оздоровлення організму та формування здорового способу життя. І не тільки. Вони прагнуть пропагувати культуру здоров’я серед однолітків своїм власним прикладом.
Формування культури здоров’я школярів дає такі результати:
- сформовану систему закладених здоров’язбережувальних життєвих цінностей;
- здатність вести здоровий спосіб життя та власним прикладом доводити його переваги;
- спрямованість на активну соціальну позицію в просвітницькій роботі серед однолітків.
І коли ми їх отримуємо, то відчуваємо радість і задоволення від проведеної роботи.
Кiлькiсть переглядiв: 692

Коментарi